duminică, 28 august 2011

Branza, ploaie si injuraturi

Pe scurt, asta a fost ziua de ieri...o sa o iau invers decat in titlu. Am aflat cu stupoare si, in acelasi timp, cu mare bucurie, ca nu suntem suingurul popor care injura de lucruri sfinte. Grecoaica si turcoaica mi-au zis, la fel de suprprinse ca si mine,ca si la ei e ceva comun si ca injuraturi traductibile in engleza de gen "go to hell" fac parte din limbajul...sa-l numim politicos. Bine, ei nu variaza asta la fel de mult ca si noi....se rezuma la Dumnezeu, nu trec si la Pasti, Altar, anafura si toate cele. (Nebun popor mai suntem si noi) Biata frantuzoaica, o fata micutza si destul de..sa-i zicem pufoasta..cu trasaturi fine , ochi verzuli si maini mici, privea oripilata si in acelasi timp speriata toata aceasta dezbatere pe teme..sa le spunem lingvistice.

Ok, trecem mai departe....ieri am simtit pe pielea mea - si o spun in cel mai propriu sens al expresiei - ce inseamna vreea aici. Dat fiind ca, dupa micul dejun, toata lumea lanceza, lucra care ma scotea din minti, am hotarat sa dau o tura pana la supermarket ( as fi vrut ingrediente de o ciorba) Fiind duminica, eram aproape sigur ca e inchis..dar vroiam sa ma misc. In fine, cand am plecat ploua marunt si aseza..stropi mici si rari. Nimic ce m-ar putea speria. Imi iau geaca de ploaia, imi trag sapca in cap si...pe cai! Ok, o vreo 45 de min a fost ok..dar cand ai aveam mai putin de 10 minute pana acasa...cum sa va explic...am primit o noa definitie a expresiei "toarna cu galeata" Spun asta pentru ca intensitatea ploii s-a inmoltit cu 10, dar absolut din senin. Bursc. Intr-o secunda. Fara niciun avertisment....exact ca si cum peste ploaia aia, cineva ar fi aruncat ogaleata de apa cu intentia de a ineca un sobolan. Dupa un minut de ploaie din toate zarile, arevenit la ritmul normal..prea tarziu....victimele atacului? pantaloni fleasca. Cel putin nu m-aminecat...In tot timpul asta, nu mi-am pus gluga...sapca mi-afost suficienta, deci, ajuns acasa, cand m-am aplecat sa iau sacosile..splash! stransesem cam jumatate din apa lacului din Tineretului la mine in gluga. Cred ca o parte din ea inca se mai poate regasi pe gresia bucatariei. Si...ca sa inchei cu o ciudatenie, dupa doua oare de ploaie dintre care doua inute de cazut apa din cer, la inca doua ore totul, dar totul, era U S C A T. Nicio balta ni-mic.

Dupa acesta placuta plimbare de vara am dormit un pic...cand m-am trezit, soarele lucea inocent si usor apatic, ca si cum nimic nu se intamplase. Data fiind vremea frumoasa, am hotarat o plimbare prin "centrul vechi" E foarte frumos...n-am sa insist asupra catedralelor gotice, turnurilor, podurilor si toate cele..le voi descre cu alta ocazie( da, o sa pun si poze candva) Va spun doar ca lumeae foarte voioasa aici. Se bea mult pe la toate terasele si, din loc in loc, sunt scene cu formatii rock. In fata lor nusunt mai ult de 10 oameni, dara aia se distreaza pe cinste...canta,danseaza, se zbenguie de parca ar fi o multime intreaga in care se pierd. Ar mai fi de zis  ca am vazut o gramada de motociclisit( majoritatea peste 60 de ani!!!) calare numai pe Harley. Unul din ei avea nevoie de...ajutor. I se terminase bateria si ne-a rugat sa-i impingem Harley-ul de niste multe zeci de mii de dolari. Ok..acum socul...pe o strada, ce-i drept laturalnica, dar totusi..civilizata..stiti voi, Europa de vest, alea-alea...vad...oo...niste multe sarme intinse peste strada pe care se lafaiau lascivi niste ciorapi, chiloti si tot tacumul....Ma frec de doua ori la ochi si privelistea nu dispare...Hai da-o..

Despre branza frantuzoaicei nu ar fi multe de zis decat ca..e posibil ca asta sa fie ultima postare pe blog..intrucat intentionez sa-mi tai mainile, ca singura solutie de a scapa de miros. E cel mai sinistru lucru pe care l-am putut gusta vreodata. Mirosul este..fascinant...aroma de varza imputinta e o sora apropiata a lui. Ok, stiam ca , cu cat miroase mai mult a sconcs calcat de masina, o branza frantuzeacsca e mai buna. Chiar am facut pe cunoscatorul in fata frantuzoaicei cu asta...Ma rog, despre gust, nu va pot spune nimic.. RE- FUZ!

Azi "e prima zi de scoala"....sacoul gri si tricoul bleu-marin cu guler ma asteapta pe umeras. "Ce te uiti,ba?!", marastesc la silueta descrisa de haine pe dulapul din dreapta mea. Se pare ca trebuie sa plec..intr-o ora trebuie sa fiu in cladirea de vis-a vis...mancat,spalat,frezat. So...pa-pa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu