marți, 30 august 2011

Ik ben Horia. Ik kom uit Romania.

Da..am inceput scoala...n-o sa va plictisesc cu clisee sentientaliste de tipul "primul fior", "emotia descoperirii" ..n-am chef de astea. O sa va zic,insa, ca azi am avut primul curs de olandeza. Totul a fost foarte..natural, nu stiu..ma surprind oamenii astia..nu se face niciun fel de introducere artificiala sau ceva...nu e nevoie de autoritate, nimic...totul..pur si simpliu merge. Profa e o tipa foarta dragutza, miitica,slabuta, satena cu zambet linistitor si inteligent in acelasi timp.Ca sa va faceti o idee mai clara, arata cam ca o zana d-aia buclucasa si roscovana din povestile irlandeze.O cheama Marieke, nume ce mi se pare facut fix pentru ea. E ciudat ca nicun prof de eu vorbeste engleza foarte bine..da fapt, majoritatea vorbim mult mai bine ca ei.Tousi, nu par penibile sau stangace..sau ceva....Pur si simplu au un mod de ase  se face ascultate si intelese, fara sa fie nici dure, nici hahaite. Fara complexe,fara orgolii.. Si....peste toate...ia-o p-asta! Au 19 ani, ceea ce le face cele mai mici din clasa. Ca tot vorbeam de varsta, azi am aflat,uimit, ca eu si Sorina suntem cei mai mici din casa asta..singurii de 20..sunt unii chiar si de 23..desi nu prea par. Sa  revenim la profesori...ieri am avut o introducere legata de Belgia si identitatea ei. Prezenatrea a fost destul de captivanta si interactiva, desi a fost facuta de un tip cu mutra de sobolan depresiv. La ora respectiva am vazut filmuletul asta, ce m-a prapadit de ras. Vi-l recomand cu caldura http://www.youtube.com/watch?v=QlwHotpl9DA. Ca tot veni vorba, Belgia e o tara fara guvern de 400 si ceva de zile..si se pare ca nici n-au nevoie de el.Probabil ca asta se intampla cand individul isi stie bine treaba si isi vede cum trebuie de ea....

In alta ordine de idei, astazi e prima zi cand realizez cat de toamna e aici.Ma uitam pe geam si am vazut un copac singuratic si batut de vant, care-si numara, cu calm si fara tristete, ultimele frunze ale anului. a fost o zi frumoasa, fara ploaie si chiar cu un pic de soare. Lumina, atunci cand e, e inca varateca, dar..aici..vine toamna!

Incurajati de vremea frumoasa, fara ploaie azi, am iesit cu amicul ceh la o tura de alergare.Omu' a cam scos untul din mine, recunosc, dar plimbarea a fost interesanta? De ce? Pai..sa vedeti..ne-am pierdut! Partea buna a fost ca am ajuns intr-o zona rezidentiala superba, cu case de caramida cu cosuri inalte, flori rosiatice la intrare si gard viu taiat cu rigla.Partea proasta....ei bine..in loc de douazeci de minute..am alergat in jur de o ora. Eh..face bine la sanatate...Si asa, zilele astea am mancat cam multa paine...deci..jos cu ea de pe burta.

La capitolul mancare, trebuie sa va spun ca e foarte frumos pana acum mancam toti impreuna, gatim imreuna si unii pentru altii...e ca o familie internationala ,iertat fie-mi cliseul, dar altceva ai bun nu gasesc. Asta seara am  luat cina cu totii..am gatit eu si turcoaica. Ciorba mea radauteana n-a fost chiar ca la restaurant ( sau ca a lu' tata) dar a fost. In schimb, turcoaica m-a dat pe spate cuniste pui cu curry. Un alt exemplu de coeziune draguta de grup a fos ieseala la resatuantul mexican de ieri seara. N-ar fi  multe de zis decat rasete, glume, "noroc" in 7 limbi, o sala mica, ca o bucatarie de vila, nici prea mica nici prea mare ca sa incapem toti, muzica de chitara si acordeon..si un chelner/bucatar negricios, cu cu fatza prelunga si ochelari dreptinghiulari, burtos si usor nespalat, mai mult tigan decat mexican. Vinul a fost prietenos iar "Nachos con carne" ... "parfait", cum ar spune amica frantuzoaica.

Imi pare sincer rau ca nu prea am timp sa descriu totul foarte amanuntit dar sper sa va aduc macar un pic aici,langa mine. La numeroasele plangeri pe care le-am primit cu privire la scrisul cu greseli, am gasit scuza stupida ca nu m-am obisnuit cu tastatura de la laptop. In speranta ca nu am uitat nimic important, va imbretisez si va urez numai bine!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu