duminică, 28 august 2011

Ziua 2

Nu m-am tinut de cuvant...am zis ca o sa continui seara dar n-am mai facut-o...m-am luat la o bauta cu.astia pe aici..si..cam asta a fost- ocazie cu care am aflat ca vodka lituaniana e mai tare si, dupa parerea ea, mai buna decat cea ruseasca. Seara a fost interesanta , oamenii sunt deschisi si glumeti. Pana acum, am un lituanian, un ceh, o slovaca, o turcuaica, o grecoaica si o frantuzoaica. E auzant ca suntem cu totii cam la acelasi nivel de vorbit engleza si..ne gasim greu cuvinetle in limbajul curent..asa ca 1 din 5 cuvinte e "stuff" sau "thing". Asa cum a asteptam, a venit si subiectul tiganilor, totusi mai repede decat credeam, imediat ce i-a luat un pic betia. Trebuie sa va spun ca au fost niste comentarii destul de naspa, dar ulterior a aflat ca...asa e stilul lor..sa spuna fix ce gandesc si ce au auzit, fara prudenta sau menajamente. Am fost socat sa aflu de la tipa din Slovacia ca un profesor de-al lor ii invata sa numeasca toti romanii "tigani", pentru ca "80 % din populatia Romaniei sunt tigani" .Ma rog....am vrut Europa, avem Europa.Totusi, nu mi-a fost foarte greu sa le scot, cel putin aparent, ideile astea din cap...nu sunt foarte incapatanati si se poate vorbi cu ei. Azi acum vreo ora am avut o discutie cu tipul din Lituania, pe jumate rus. Omul de destul de deschis si pare cel mai aproape de mine ca mentalitate. Am vorbit despre istorie, politica si alte asemena chestii. Pare destul de citit, dar a trebuit sa-i explic ca Romania nu a fost niciodata parte din U.R.S.S.

In alta ordine de idei....papuci nu am gasit ieri si inca imi ingheata picioarele. cel putin patrica a fost ok. In incercarea de a a simti cat mai "acasa" aici, am cautat chestii dragutze de pus prin camera...nu amgasit pe gustul meu decat un pahar cu strumfi si un vas cu bilute parfumate. Pe lista se afla un covoras si o cuvertura..si cu asta..se cam duc banii de instalare.La cumparaturi a fost dragut..am fost in mall-ul lor,care seaana un pic cu Sun Plaza de la noi...dar e mai cochet si ingrijit. Magazine..in principiu ale noastre..Zara, Bershka, H & M..cu preturile afisate, uneori, si in lei. La magazinele micute de pe strada, toti vanzatorii poarta un fel de uniforme sau costume ce dau un aer foarte placut, pe langa faprul ca sunt zamareti si binevoitori. Tot uniforme, stil vechi, de epoca, poarta si soferii de autobuze si controlorii din tren. Astazi, fiind duminica, o sa merg sa vizitez "centrul vechi", pe care l-am vazut in fuga ieri, cu niste zece kg de cumparaturi dupa mine.

Se cam apropie ora mesei,so...bye for now!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu