miercuri, 8 februarie 2012

Povesti de dragoste in Falndra de Vest

Pentru inceput ( o iau...plicticos si cliseic, dar situatia se va schimba) am fost profund miscat de numarul mare de vizualizari pe care l-a facut intoarcerea mea....mi-a dat un semntiment pozitiv, optimism si elan de scirs...drept petru care....am o poveste pentru voi...

Ok, cei care credeti,dupa titlu,  ca urmeaza o relatare in premiera si exclusivitate, cu detalii picante sau siropoase, referitoatre la viata mea amoroasa, veti fi dezamagiti..Va vad deja zambetele extaziate ducandu-se usor in jos...dar nu-i dati inca cu "ics". Poate merita...

Ok..sa incepem cu vecinul meu Bracke..O sa-i fac o scurta prezentare....Trebuie sa marturisesc, spre rusinea mea,  ca, inainte de a veni in Belgia, nici nu stiam cu miroase iarba ( si nu ma refer la firisoarele verde-crud ce acopera campiutzele pascute de mielusii rozalii pe plaiurile mioritice, in lunile de primavara- inainte de a fi taiati pentru drob sau ceva) In urma vizitei in Amsterdam si in niste locuri mai mult sau mai putin dubioase de pe aici, acum stiu. Pot sa va spun, asar, ca pe holul meu, cam 60 % din timp te pocneste..mirosul...mi-e sa nu-mi ceara asta taxa, ca beneficiez si eu- cel putin, asa cred, ca aerul ala doar daca il mirosi, si tot are un mic efect tampificator. Nu stiu de unde are atata....la inceput credeam ca o creste in ghiveci sau ceva, dar...banuiala mi-a fost spulberata prima data cand am intrat in camera lui. N-am vazut nicio planutza simpatica...de fapt, n-am vazut nimic...totul era un imens morman de chestii aruncate pe jos. Am gasit cu greu vreo 15 cm patrati unde sa-mi asez varful piciorului drept ca sa potsari din prag langa....acvariul cu tzestoate...pe care voia sa mi-l arate.. Dupa acesta placuta incursiunea ( nu stiu cat de placuta, dar cu siguranta de neiutat) o scurta conversatie despre nimic in (pleonasm, de altfel ) in engleza lui de santz. Mi-a povestit ca lucreaza..de multi ani..intr-o ceva de reparatii..ma rog, munca fizica, lucru care mi-a castigat respectul si mi l-a plasat undeva in categoria "saracul om" Il vedeam ceva gen...fara parinti, singur si care se descurca....eticheta asta m-a facut sa-i mai iert din mucurile de tigara expuse pe podeaua din bucatarie si ragaielile muzicale cu care isi acompaniaza cuvintele, stalcite in chip monstuos de accetul ala flamand ( flamand = din flandra, nu "nemancat, mama lor diacritice )

In fine, ieri seara, tocmai imi delectam papilele gustative cu o sorbitura din minunata-mi sinsitra supa de cartofi semi-ratata in proportie de 75 %, gustand din polonic, deasupra oalei care fierbea, in nadejdea unei imbunatatiri, care n-a mai venit niciodata, cand..apare! Convesrasite de nimic timp de cateva minute ( numa de tampeniile lui n-aveam chef, cand supa mea ....) dupa care.."hai sa o cunosti pe prietena mea!"  Oppa, imi zic, "hai" - curiozitate morbida nativa....Intru la el in camera...WOW ...deci WOW...nu-nu-nu..nu tipa...podeaua! Nu sh ce facuse cu camera aia....sau ii facuse...domnsishoara sau..nu stiu..cert e ca...nu numai ca aveai unde sa calci, ceea ce cu numai o zi in urma parea un vis frumos, dar era chiar curat. Ok....ridicandu-mi ochii uluiti din podea, intalnesc panfofii negrii cu toc lung si subtire, in varful unor picioare albe, mai degraba grasane dar..elegante, acoperite de o fusta neagra de cativa centimetri...ai unei domnisoare brunete, cuibarita intr-un fotoliu, cu un sal pe umeri. Ati ghicit- negru! Uluiala s-a transformat in....nu s-a transofrmat in nimic, a ramas uluiala ! Desi elegant si relativ cochet imbracata, fata avea o pronuntata aura de prostituata. "Hai sa fiu al...!!!"  Ramas in prag pentru cateva secunde, amicul imi face semn sa intru..., zicandu-i ceva de genul "el e noul tip din casa...THE ERASMUS GUY" specia noua... Ma prezint, incercand sa-mi sterg expresia de supriza de pe fata....dar...ghinion! Initiativa mea...ceremonioasa dar relaxata in acelasi timp...nu a primit un raspuns..simetric. I-am zis cum ma cheama, de unde vin....si a zambit ( vorbise engleza cu el cu 5 secunde in urma, nu se poate suspecta ca n-a inteles) Am asociat..lipsa ei de...simt protocolar cu...ocupatia pe care i-o atribuisem...deci nu mi se mai parea nimic..bizar. Totusi , ca sa alung penibilul ce cuprindea camera cu fiecare secunda care trecea, imi iau un aer fortat incurcat si o intreb cum o cheama....cica "Charlotte" . Deodata, ma trezesc servit sub nas din mana tipului cu o fafurie cu niste picioare de pui...il savurez in graba, incercan sa maschez faptul ca prvirea mi se tot intorcea la tocurile absolut de vampa ale tipei...in fine, paresesc cu un "nice to meet you" camera cuprinsa de...vulgarul pitoresc al tipei. In fond, era chiar draguta, pentru o...fata ..suspecta. Intors in bucatarie, tipul vine dupa mine..."ce parere ai?" Tre sa va zic ca el arata chiar bine ca tip...musculos si nu atat de spalacit si fara aange in el, cum sunt belgienii in general. Primul impusl a fost sa raspuns tot cu o intrebare " Bine ma, baiat bun, nu-ti gasisi si tu una gratis?" Apoi m-am andit..ma poate lui nu i-o lua bani...poate..o fi avand prieten? Prostituata? In fond..de ce n-ar avea? Ma rog, nu sunt suficient de doct in domeniu....mi-am inabusit toate curizitatile legate de..tarif si de pe unde o fi adunat-o cu un fals si inocent " De cand sunteti impreuna?" gandindu-ma "hai, fii sincer si zi ....vreo treizeci de minute" . "Cinci luni, raspunde el scurt si hotarat" ..Si eu sunt..nevasta lu' Elton John, imi zic.....oki..." e dragutza...si..eleganta.." - fiind imbracata in negru, fusta si pantofi cu tocuri mai lungi decat piciorul paharului de sampanie pe care-l tinea in mana, am crezt ca e un rapusn cat de cat apabil sa imi ascunda adevaratele ganduri...Va doresc sa fiti fericiti!

Ok..a doua...e ceva mai sensibil...si mai serios, foarte putin narativ, mai mult o scurta reflecite. E scurta poveste a unei fete din casa, bruneta, cu o privire blajina de un albastru pal, ten alb si figura rotunda, ce ii dau un aer bland si calduros, de fata sensibila..de...i-as spune de mama. Delphine o cheama...poate parea ciudat, dar mie mi s-a parut un nume foarte frumos pentru o fata...si ..potrivit pentru expresia ei. Mi-a povesit, la sfaristul..discutiilor la o punga de floricele, dupa ce toata lumea a plecat pe rand in camera, despre prietenul ei...marocan! Hopaaa! marocanii sunt...oile negre ale belgiei. Sunt priviti ca aia care fura, care n-a loc de munca, golani care se incurca cu fete...mai sunt si musulmani....in pricipiu, haimanale. Imi spunea, cu tristete in ochi zi zambet, ca e atat de nedrept...ca omul e ok...ca e student la calculatoare...dar ai ei...nu vor sa inteleaga..si numai cand au vazut-o in preajma marocanilor, au inceput sa o urmareasca vreo cateva zile.... De partea mea, emotiile erau din spectrul...admiratie puternica pentru o fata care a avut curajul sa treaca de o barieta d-asta si sa..rupa o eticheta. De fapt, nu sa o rupa...n-ar fi..stilul ei,...sa o ignore, sa o acopre....imi povestea, doar trista, fara revolta, ca nu e drept...si ca il iubeste...ca se poarta foarte frumos....si ca e..un vis al ei..sa paota fi cu el. Continuand, imi icea ca stie ca..asa sunt musulmanii, ca la inceput se poarta frumos si nu tin cont de diferente culturale si ca., apoi, usor-usor, nici nu stii cand te pomenesti cu valul care-ti lasa doar ochii afara. "Sper doar sa nu faca asta....sa nu-mi franga inima"zicea... Continuand povestea ( acum urmeaza o parte usor amara pentru noi toti) imi zicea ca...parintii ei sunt cam snobi si, scuzandu-se, mi-a zis ca..atunci cand au auzit ca s-a mutat un roman in casa...a primit sfaturi staruitoare si cu aer sever de " sa nu cumva sa ai ceva d-ea face cu el..stai departe"... Cam astfel de parinti....

Nu stiu cat de mult cred in povesti de genul "Romeo si Julieta", transpuse in " Marocanul si Belgianca" , dar , de dragul ei, de dragul dragului cu care mi-a povesit tot, as vrea ca nenea ala sa fie..ce vede ea in el. Curajul ei, lipsa de prejudecati, deschidera fata de viata si oameni, fata de fericire, pana la urma,  generozitate ei...merita asta. Din pacate, oamenii de genul asta,..primesc mereu ceea ce nu merita...dar, sper, totusi, ca povestea ei sa fie cu happy end...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu