duminică, 4 septembrie 2011

Week-end in Kortijk

Ok...ultima postare a incehait-o cu petrecerea ungurilor..deci o sa o continui de acolo. Dat fiind ca noi aveam cea mai mare casa de studenti din oras, cea mai mare curte si cea mai mare gasca, locul de adunare si petrecere e la noi. Vineri a fost ziua unui lui Aghi ( asa se pronuntza, nu stiu cum se scrie si nici nu prea imi pasa,sincer sa fiu- probabil era diminutiv de la Agnes sau ceva) , o tipa inaltuta dar cu conformatie robusta spre bondoaca, cu parul de un galben tipator, cu privire incruntata si mult prea mult machiaj negru in jurul ochilor. Toate acestea ii dadeau alura unei ciori infuriate, gata sa se lanseze intr-o o criza de croncanit. Cuvintele de ordine ale petrecerii au fost "caterinca" si "panarama", cuvinte cu care tovarasii meri brasoveni au tinut sa le imbogateasca cultura strainilor( pe langa multe alte zicale si expresii romanesti asupra carora nu ma voi opri) . Muzica nu prea a fost, dar atmosera a fost destul de ok, pana cand "ai nostri ca brazii" au inceput unul cate unul sa cada pe capete ca doar, deh, suntem studenti.... In afara de fete cu alcoolemie prea mare, ce le cauza o prea mare pofta de...viatza si petrecere, n-ar fi nimic notabil. Poate doar finlandezul..da, finlandezul! Stiti ce se spune despre nordici...oameni seriosi, sobrii..Ok,  la ore.s-a verificat asa..sunt foarte inteligenti si interesati...O stiti pe aia cu bata in balta? La un moment dat, un finlandez inalt, slabut, blondut si carliontat, ce tot intra in casa si iesea dupa 5 minute pentru a scupia cu gratie si elegantai gura de bere, s-a jucat cu cine nu treabuia...l-a gasit sa strezeze un tip pe jumate rus pe jumate lituanian, cu mult sange fierbinte, atat in sensul bun al cuvantului cat si in cel rau. Cand am vazut ca lucrurile se ingroasa, dat fiind ca nu ma impacam cu ideea de a avea un afis cu un finlandez in marime naturala pe perete, am incercat sa contribui la aplanarea conflictului. Filandezul cu sticla in mana a fost aruncat intr-un colt iar lituanianul distras cu petrecerea. Problema e asa : tipul ala, finlandezul, era cel mai filozof betiv pe care l-am vazut in viata mea - idiotul dracului! Din doau in doa minute, isi mai amintea, intre doua guri de bere, ca l-a jignit pe lituanian si trebuie sa-si ceara scuze..si zicea ca nu a vrut sa-l jugneasca..si ca e un om rau ca nu il iarta...si ca el e un om bun si nu merita s afie tratat la modul asta. Tentativele prietenului lui de a il duce acasa esuau lamentabil. La douazeci de metri de casa, creierul lui de betiv de sant facea "click" si ii spunea ca trebuie sa se intoarca sa discute cu lituanianul. ( discutia ar fi fost scurta,cel din urma avand bratul cat tot corpul finlandezului). Intr-un final, am hotarat sa-l liverz personal acasa pe betivul cel ordinar...gandurile si spusele lui atingeau un grad inalt de filosofie etica..dar era, oarecum, inconsecvent.pentru ca oscila intre " I am a bad man beacause I offfended - hic- him, I must go back and appologize" si " His blood woul look great on my knife. I have to go back and make him scream like a little girl". Din nenorocire, ambele variante contineau ideea de intoarcere. Intr-un final, l-am adus acasa, nu inainte,insa de a se consola, vorbind despre lituanian cu urmatoarele cuvinte. "What did he want from me? He was only a Romanian..he is a poor man". (comentati voi asta) La intoarcerea acasa, cand l-am spus prietenilor ca "idiotul" e inapoi acasa, am auzit un protest vehement de la un alt finlandez.."nu era idiot,era doar beat". I-am explicat ca numai idiotii se imbata in asa hal incat sa isi pumni in gura , sa faca filosofia generala a conflictului si sa mai spuna si tampenii. Replica a venit scurta si seaca " asa beau oamenii in Finalnda".

Astazi a fost una dintre cele mai frumoase zile in Kortrijk, plimbare in centru cu bicicletele, incununata de cea mai bna cioclata calda pe care am baut-o in viata mea, pe terasa mall-ului, cu vedere spre turnul unei catedrale. Pentru sfarsitul de week-end,se anunta o seara romaneasca, cu O bere si un Andri Popa la chitara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu