vineri, 2 septembrie 2011

Dragu-mi-i veselia !

E al " nu stiu cate"-lea titul la care m-am gandit pentru postarea de azi, dupa "volijke vrijnden" , "ura si la gara", "lost in kortreijk" si multe combinatii intre toate cele mentionate. Am hotarat sa le iau pe toate pe rand, dar cel mai mult m-a marcat asta...Stiti cantecelul ala a lu' Ducu Bertzi, "Dragu-mi-veselia? ( daca nu, puneti mana si ascultati :http://www.youtube.com/watch?v=e7SGpJnC2rU ) Va imaginati o sala de straini (belgieni, finlandezi, unguri, spanioli, slovaci...in fine, toate neamurile Babilonului) fredonand melodia asta, batand ritmul in masa si aplaudand furtunos la sfarsit? Sentimentul a fost.coplesitor....la sfaristul orei de dutch am avut ocazia sa punem melodii din tara noastra...nu s-au bagat decat patru dar..diferenta a fost..soc.La toate celelate, nimeni n-a miscat nimic. La a noastra, au inceput sa danseze, sa rada, sa fredoneze...II e cuiva rusine ca e roman? Sa se mai gandeasca odata! Ticalosi sunt peste tot, e drept, dar Romania nu e a lor. Romania se scrie cu "R" mare si are un spirit minunat, vesel, viu, prietenos. E vie, vesela si prietenoasa! ( a,si...apropo..asa se construieste un brand de tara, nu cu frunze verzi pe pereti)

Ok.care e faza cu "vrolijke vrienden"...e un cantec belgian, vesel si prostut asa, simplu, dar care iti (sau , cel putin, imi) inpira o veselie de nestavilit.Veselie simpla, copilaroasa. Asa sunt belgienii! Ieri am aflat de el si trebuie sa-l cantam peste doua saptamani la "Belgium welcoms Erasmus" ieri a fost doar karaoke..azi am vorbit cu zana cea micutza ( profa de dutch) si l-am cantat la chitara, cu un ungur, eu ritm el solo. A fost DEMENTIAL. Asa o sa il atunci, la Primarie...doua chitare si saizeci de voci.Si sa va mai spun ceva..cantecelul asta, plus inca niste prosteli spaniole pe holurile scolii, m-au facut un fel de vedeta locala...la modul ca ma saluta lume necunoscuta, imi fac cu mana..si toate cele :P


Bun...partea a doua...cei care ati calatorit cu mine prin diverse locuri...stiti ca, atunci cand ajung intr-un oras nou, am expresia aia "hai sa ne pierdem pe aici". Asta am vrut sa fac si cu Kortrijk...era un vis al meu de cand am fost acceptat in Erasmus...sa ma plimb cu bicicleta fara nicio tinta prin oras, sa merg in zig-zag pe strazi putstii si sa ma pierd printre cladiri banutite. Obiectiv atins...si depasit..in sensul ca m-am pierdut mult mai mult decat mi-as fi dorit.Doua o ora si jumatate m-am plimbat. Inca o ora si jumatate mi-a luat sa imi dau seama unde sunt si cum ajung naibii acasa, inainte sa ma manance negrii, evreii, indienii, tiganii si alte minoritati peste care am dat in perindarile mele. Oricum, faptul ca am mers printre masini, motociclete si alte biciclete fara sa omor pe nimeni ( mai ales pe mine) ma face mandru de mine, om fara carnet de conducere ( deci fara prea amre treaba cu semne de circulatie, prioritati, si d-astea), fara bicileta de 8 ani si cu o usoare frica de bombe. Ei bine....la mine prioritatea functioneaza asa : eu sunt cu bicilceta, tu cu masina, eu te zgarii, tu ma bagi la reanimare. Ok, tu treci primu! (acum,lasand un pic gluma, lumea e foarte civilizata, te protezeaza, de ocoleste..dar se uita urat daca incalci regului - ceea ce, recunosc, am facut de cateva ori) Mergand pe und em-a dus drumul, prioritatea, soarta..am ajuns..departa, ca sa zic asa ( in Kortrijk pe dreapta) dupa juma' de ora de mers ca o musca fara cap, am inceput s aintreb unde e gara ( loc cunoscut) : "to the train station", "a la garre"..daca sitam chineza, as fi icnercat. O stiti p-aia cand arati cuiva "pe acolo" cu mainile incrucisate? Asa imi arata mie un negrotei..."A DROITE, A DROITE", gesticuland puternic si hotarat cu mana spre STANGA.Ura si la gara! Dupa inca 20 d eminute de umblat si vazut indicatoare sinistre pe care scria fie "goringen" fie "lille" am dat , ca de obicei, de ingerul pazitor, un tip la vreo 25 de ani ( prima persoana pe care o vazusem dupa un sfert de ora) care mi-a zis asa :"La gara?Ie-te o iei pa colea, mergi un pic si dai da linia de tren, aia pa care o vezi pa damb. Tint-te pa drumu de langa ea, si te duce la gara!" ( BOULE! ) Dupa douazeci de minute, iata-ma-s.Gara!


Acum o ora am venit de la baschet..apus de soare si baschet in facultate..cu un spaniol, grecoaica si cehul....sa zicem ca am facut un pic de instrucitie cu ei, chair daca nu sunt eu foarte bun. Ne-am distrat super, mai ales inncercand sa-l facem pe ceh sa prountze "worth". Ori greasea "w",o ori "th"...cand fu tache....mda..ne-am prapadit si tavalit pe jos- literlamnente- de ras. Pe scurt, veselie!

Sunt invitat cu insistenta la petrecerea de unguri de afara..asa ca. va las :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu